Generelle oplysninger
Velverden.dk
Julerosevej 5, 1. th.
2770 Kastrup
Telefon: 31774181
E-mail: kontakt@velverden.dk
Betaling
Vi modtager betaling gennem Stripe via betalingskort, samt Google Pay og Apple Pay. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.
Levering
Vi forsøger så vidt muligt at afsende ordre indgået inden kl. 17 samme dag, ordre foretaget efter kl. 17 afsendes den efterfølgende hverdag. Vi bestræber os på at levere varen hos din indenfor 5 hverdage. Digitale varer leveres via mail. Dette som regel i løbet af få minutter, men der kan ligeledes gå op til 5 hverdage.
Kvittering
Kvittering for købet sendes til den indtastede e-mail. Du er selv ansvarlig for at de indtastede oplysninger er korrekte.
Reklamationsret
I henhold til købeloven gives der 2 års reklamationsret. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale, afvigelser fra design og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Hver sag afgøres altid individuelt.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen.
Forkert håndtering indebærer for eksempel forkert opbevaring, der kan give skade, forkert benyttelse af produktet i forhold til den tilsigtede anvendelse m.v.
Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Rimelig tid defineres som at være inden for de første 14 dage, efter at varen er modtaget, eller straks efter at fejlen er opdaget. Går varen i stykker på trods af korrekt håndtering af produktet, gælder reklamationsretten.
Vi vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Returnering skal aftales på forhånd. Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav
Returret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop, med mindre der er tale om et online kursus, forløb eller et lignende digitalt produkt. Ved disse bortfalder fortrydelsesretten jf. købeloven så snart købet er bekræftet, og der er adgang til det digitale produkt.
Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveret enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om levering af varer, der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger i forhold til fragt er købers ansvar, medmindre der vedlægges returlabels i din forsendelse. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. I pakken skal der vedlægges en kopi af ordrebekræftelsen. Vedlæg gerne vores Fortrydelsesformular for hurtigere ekspedition.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelse om fortrydelse skal gives pr. mail. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen tilbage.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give tydelig meddelelse til os angående fortrydelsen. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Du bærer risikoen for beskadigelse af varen fra tidspunktet for varens levering hos dig, og til vi har modtaget den.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke om, at vedkommende mister sin fortrydelsesret ved bekræftelse af køb.
- Sessioner som for eksempel rådgivning, coaching eller terapi, hvis minimum de første 20 minutter af sessionen er afholdt eller hvis klienten ikke er mødt op til aftalen, og ikke har aflyst mindst 24 timer forinden.
- Udsalgsvarer, hvor der tydeligt er blevet gjort opmærksom på, at der ikke er fortrydelsesret.
- Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt, som for eksempel fødevarer.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at undersøge varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens stand og handelsmæssige værdi, når vi får varen retur. For at få hele købsbeløbet retur, er du derfor velkommen til at afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du beløbet, du har overført til os, retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes det fra købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.
Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har givet udtryk for noget andet.
Vi tilbageholder tilbagebetalingen af beløbet, indtil vi har fået varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret varen.
Sygdom, afbud og aflysning
Ved forløb og lign. kræves der 50% i gebyr, når du afmelder med mere end en måned til forløbets start. Melder du fra med mindre end en måned til holdets start gives pengene ikke tilbage. Pladsen kan dog overdrages til en anden.
Ved aflysning af hele forløb fra Velverdens side vil det fulde beløb blive refunderet. Ved aflysning af enkelte hold under et forløb, vil beløb svarende til det aflyste refunderes. Hold aflyses senest en time før holdstart via mail og/eller SMS.
Velverden forbeholder sig retten til at aflyse et forløb, et hold eller lignende, hvis der er færre end 5 tilmeldte. Dette oplyses senest 2 timer før holdets start.
Ansvar
Deltagelse på hold, forløb, onlinekurser, videomateriale mv. sker på eget ansvar. Kontakt altid din læge inden du starter på et nyt træningsforløb som yoga eller anden fysisk krævende forløb/uddannelse. Velverden tager ikke ansvar for evt. bivirkninger, skader eller andet i forbindelse med eller efter deltagelse på hold, forløb, onlinekurser, videomateriale mv.
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives via Klageportalen til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.